Om Os
Event Brand er en nyligt etableret virksomhed grundlagt i 2019 af de nuværende ejere Anders og Jesper. Med deres baggrund inden for beredskabet, både som brandmænd og indsatsledere, opdagede de en udfordring: mange stod i situationer, hvor de havde brug for brandmateriel, hjertestartere, brandvagter eller andet sikkerhedsmateriel til midlertidige overnatninger og arrangementer, men fandt det vanskeligt at få adgang til disse ressourcer.
Efter to år i Corona-tiden blev behovet for rådgivning og certificeret assistance tydeligere og tydeligere, hvilket førte til, at Anders trådte fuldt ind i virksomheden med fokus på certificeret brandrådgivning.
Vi brænder for brandsikkerhed!
Vores engagement
Event Brand er engageret i vores kunders behov og i at levere den bedst mulige service. Vores grundlæggende princip er at sikre, at vores kunder får den rette vejledning og støtte, uanset opgavens størrelse.
Vores succeser
Event Brand har oplevet en betydelig vækst og succes siden etableringen. Vi har hjulpet talrige kunder, fra private til erhverv, med alt fra små spørgsmål til komplekse sager. Vores indsats har spændt fra små projekter til større ombygninger og nybygninger og arrangementer som Landsstævnet 2022.
Vores team af medarbejdere
Vi har løbende stille og roligt udvidet vores team med kompetente medarbejdere der har en eller anden form for erfaring fra tidligere arbejde eller frivilligt arbejde til gavn for vores kunder og vi er glade for at byde velkommen til nye kolleger.
Vi gør brandsikkerhed tilgængeligt for alle
Med muligheden har at leje brandslukningsmateriel og sikkerhedsudstyr til dit midlertidige event og arrangement, gør vi det lettere for dig at holde et trygt og sikkert arrangement, uden at du skal ud og investere i dyrt udstyr selv.
Vi sørger for, at kravene til brandsikkerhed ved dine arrangementer overholdes, så du ikke skal tænke på hvordan du lever op til krav og deltagernes forventninger.
Høj kvalitet til gode priser
For at vi kan sikre den højeste sikkerhed for dig, sørger vi altid for, at alt vores udstyr er i den højeste kvalitet. Vores brandslukkere er altid efterset og overholder DS 2320:2020, og vi sørger for at vores brandvagter har den nyeste viden indenfor brandsikkerhed.
Vi sætter en ære i at gøre det godt i alt vores arbejde - samtidig med, at det skal ske til en fair pris.
Ejerne bag virksomheden
Jeg ejer Event Brand sammen med Jesper Vestergaard. Vi startede Event Brand sammen, da vi med baggrund i vores virke i brandvæsenet kunne se, at der ikke var nogen steder på Fyn, hvor man kunne leje brandmateriel til arrangementer, overnatninger og lignende. Derfor så vi en oplagt mulighed i at tilbyde dette og i dag ser vi endnu flere muligheder i det.
Jeg er oprindeligt uddannet tømrer, hvorefter jeg aftjente min værnepligt ved Beredskabsstyrelsen. Min værnepligt endte med at strække sig til 15 måneders værnepligt, da jeg takkede ja til muligheden for at komme videre på lederuddannelse og blive uddannet holdleder.
Efter min værnepligtstid har jeg brugt uddannelsen som brandmand ved forskellige brandvæsener både i Jylland, hvor jeg kommer fra, og på Fyn, hvor jeg flyttede til for at læse til bygningskonstruktør.
Jeg har efter endt uddannelse som bygningskonstruktør arbejdet flere år i entreprenørbranchen, hvorefter jeg blev ansat som brandinspektør.
Jeg har de sidste mange år arbejdet som beredskabsinspektør, hvor jeg har givet vejledning og certificeret rådgivning på mange lokale byggesager på Fyn - også af den store slags.
Anders Højhus Andersen
Jesper Vestergaard
Vi stiftede Event Brand i 2019 i fællesskab, da vores arbejde i brandvæsnet gav os indsigt i, at frivillige, foreninger og andre, der afholder arrangementer, havde udfordringer med nemt og enkelt at skaffe det nødvendige brandslukningsmateriel, der er krævet i lovgivningen.
Vi ønsker gennem Event Brand at hjælpe med en nem, enkel og fleksibel måde for arrangørerne at leve op til kravene ved, at de kan leje brandsluknings-materiel af os.
Jeg har siden 1999 været ansat i brandvæsnet med holdlederuddannelse i 2001 og indsatslederuddannelse i 2002 og fungeret udelukkende i den operative del de første 18 år.
Siden 2017 har jeg gennemført supplerende uddannelse, og er i dag beredskabsinspektør og bruger betydelig tid på den forebyggende indsats, som jeg synes er rigtigt vigtigt at være en del af.
Med afsæt i den operative erfaring og indsigt i de krav og forventninger, der stilles til store og små arrangementer, kan vi hjælpe arrangøren med at levere et godt og sikkert arrangement, så deltagerne kan føle sig helt trygge, når de deltager i arrangementet.